www.davidhegg.org

178. Åndelig frihet

Et indre mønster er en frase, eller en talemåte, som jeg nå tenker på i sammenheng med de andre frasene, som jeg har skrevet om i de tre siste tekstene. Et kart inni en selv, et indre landskap, en indre verden, et indre liv, indre sammenhenger, og et indre mønster; er all av dem fraser, som peker på et sammensatt indre mentalt område i oss mennesker. Ikke bokstavelig talt, disse frasene viser bare at mennesker har et indre sinn bestående av forskjellige egenskaper. Disse forskjellige frasene beskriver dette indre sinnet på forskjellige måter, men ingen av dem er ment å være i den bokstavelige betydningen av ordene. En samlebetegnelse for dem alle, kan være et mentalt system. Dette indre systemet er da, naturlig ment å være noe allsidig på sin egen måte.

Når vi mennesker begynner å bruke våre forskjellige egenskaper, begynner vi typisk å gjøre, eller å lage noe, som både skaper muligheter og begrensninger. Det kan være riktig å si muligheter med begrensninger. Et enkelt eksempel er; at en bil kan ikke være en båt, en bil har muligheter med begrensninger. Bokstavene i alfabetet kan beskrive ting, men ikke tegne et bilde. Når vi bruker tallsystemet, da kan vi gjøre noe, men vi kan ikke gjør alt mulig med tallsystemet, etc. Kanskje det kan være noe lignende med indre mentale strukturer; at muligheter har begrensninger.

I forbindelse med dette allsidige indre systemet, har jeg også begynt å tenke på åndelig frihet på alle måter. Jeg ser ikke på denne åndelige personligheten som et system. Jeg tenker at den åndelige personligheten kan bruke det mentale systemet. Det blir, at dette mentale systemet skal muliggjøre åndelig frihet. Jeg tenker på frihet for våre tanker og sånne ting. Da har dette mentale systemet til sin hensikt å gi en person ubegrenset åndelig frihet.

Etter dette, blir det logisk å begynne å tenke at forbryternes påvirkninger hindrer og kontrollerer en people åndelige personlighet. Det neste, blir at forbryterne ønsker å kontrollere menneskenes åndelig liv. Det kan også være at forbryterne tenker på totalt å blokkere den åndelige personligheten i mennesker.

Fordi vi mennesker både er individer og fellesskaper, blir dette også relevant for både individer og fellesskaper der folk lever sammen. Jeg begynner å tenke at vi mennesker bygger opp, og lager noe, som vi blant annet kan beskrive som indre kart, landskaper, verdener, liv, sammenhenger, mønstre, og systemer, etc. Dette kan bli forstått som både individuelle og felles strukturer.

Forbryterne har begynt å påvirke disse tingene på måter, som vi ikke har visst om, at de gjør. Når vi forstår noe om hva forbryterne gjør, da begynner vi bedre å forstå, hva som foregår.

Disse tankene har utviklet seg nå, i løpet av den korte tiden mens jeg skrev denne teksten. Det kan også være mer angående dette. Kanskje dette også kan bli forstått på andre måter. Det jeg har skrevet om denne gangen, kan også bli beskrevet som naturlige ubegrensede mentale muligheter, som forbryterne ønsker å begrense og kontrollere.

Fordi jeg begynte å skrive denne teksten, begynte disse tankene å utvikle seg. Jeg har arbeide med denne teksten over to dager, men bare noen få timer til og fra hver av de to dagene. Når jeg bruker forskjellige ord for å beskrive det samme, er det fordi jeg ønsker å utvide forståelsen om det. Alt av dette er også en tilnærming til hva dette kan være, det er ikke et ferdig arbeid. Kanskje disse ordene også er begreper som forbryterne bruker, som et indre landskap etc.

Jeg tenker at personen, som påvirket meg i desember 1975, kanskje kan ha sagt; at nå har han kartlagt mitt indre landskap, og nå skal dette indre landskapet bli forandret. Men jeg husker ikke hva han sa da han påvirket meg. Jeg har også tenkt på at denne personen kanskje kan ha forandret mitt indre liv uten å vite noe om hva det var. Kanskje han også både visste noe og ikke visste noe; og både kunne påvirke det han visste, og det han ikke visste. Jeg husker ikke hvordan han gjorde disse påvirkningene mot meg.

29. september, 2017, David H. Hegg