www.davidhegg.org
89. Papir
Fra jeg begynte å forstå om forbryterne, (som gjør forbrytelser mot menneskenes sinn,) har jeg tenkt at de ikke liker hvordan skrevne tekster på papir, forandret hvordan folk forstod samfunnene. Dette er viktig for oss å finne ut hvordan og hvorfor de har gjort; så vi kan bygge den forståelsen inn i vår fremtidige utvikling. Kanskje forbryterne hater papir. De vil ikke miste sine urettferdige fordeler på grunn av skrivearbeider på papir.
Forbryterne ønsker at bøker og kunnskap, skal byttes ut med våpen og dreping. De ønsker at mennesker skal drepe hverandre, istedenfor å få hverandre til å forstå mer.
I sammen, kan hver enkelt få de andre til å forstå mer, men normalt kan ikke en person få alle de andre til å gjøre som en selv vil. Hver enkelt kan spille en rolle. Hver enkelt har noe å tilføre til alle, for å berike alles liv. Sammen må vi forstå hverandre og vise hensyn til hverandre. For eksempel; Thomas Alva Edison (1847 – 1931) som er en av de flinkeste oppfinnerne blant oss mennesker, han ønsket ikke å ha alle sine oppfinnelser for seg selv, han ønsket at alle skulle ha glede av hans arbeid.
Folket kan løfte opp noen som har gjort noe bra for folket. Noe annet er, når en person løfter opp seg selv ved å undertrykke folket. Dette har å gjøre med vår moderne politiske utfordring, sett i et historisk perspektiv. Å forandre hvordan noe mennesker har blitt metodisk holdt nede i samfunnet, for å arbeide for noen andre mennesker som metodisk har blitt privilegert; er en definert oppgave vi alle forstår. Vi alle forstår dette, vi er ikke uenige om det. Enigheten om det spørsmålet, er det forbryterne ikke liker, tenker jeg.
Vi har nok av muligheter, problemet har vært hvordan disse forbryterne har kontrollert og ødelagt hvordan vi tenker og forstår. Disse forbryterne har kontrollert hvordan vi bruker våre moderne muligheter. Vi kan bruke disse moderne mulighetene på den måten vi ønsker, for å oppnå de resultatene vi ønsker å oppnå, ved å bruke mulighetene til å gjøre det. Forbryterne har brukt de moderne mulighetene og utviklingen imot oss. Det er noe vi må finne ut om og forandre.
Det er to tydelige historiske samfunnsmønstre. Det er det gamle samfunnsmønsteret, der folket er makthavernes folk. Det er det moderne samfunnsmønsteret, der makthaverne er folkets makthavere. I det gamle samfunnsmønsteret, brukte makthaverne folket for å berike seg selv. I det moderne samfunnsmønsteret, bruker folket makthaverne som sine representanter, for å ivareta folkets interesser. Jeg tenker dette er det forbryterne ikke vil at vi skal forstå om, og finne ut om hvordan vi kan forandre.
Jeg tenker at forbryterne har påvirket til å utvikle et vanskelig økonomisk system, der forskjellige problemer skal være deler av systemet, for å undertrykke folket, som arbeider for dem, som beriker seg selv av folket. Jeg tenker at et rettferdig økonomisk system, ikke behøver å være mer komplisert enn nødvendig, og ikke så vanskelig å forstå heller. Jeg tenker at ingen av de forskjellige samfunnsgruppene i dag, som alle er påvirket av forbryterne, forstår om dette temaet. Jeg tenker at forbryterne har påvirket til, at alle slags forsøk på å lykkes med rettferdige økonomiske systemer, alltid skal mislykkes. Jeg tenker at forbryterne har påvirket alle forskjellige måter å tenke og forstå om samfunn på. Jeg tenker de ønsker at vi alle skal hate hverandre i verden, på grunn av deres kunstige påvirkninger, som er feil alle sammen. Det som kjennetegner oss alle, er at vi ønsker å løse dette problemet på forskjellige måter, det er ikke en grunn til hat. Dette er en slags komplisert forbrytelse å finne ut om.
Når vi finner ut riktig, da kan vi lykkes med å skape et rettferdig økonomisk system. Jeg tenker også at økonomi har fått en kunstig overdrevet betydning, som er farlig for vår utvikling. Menneskelige verdier er de mest verdifulle for oss alle. Vi alle behøver et godt samfunn for å bli lykkelige. Et godt samfunn er først av alt skapt av menneskene selv, at vi alle lever sammen på en god måte. Det er i sammen at vi blir lykkelige.
▪
Ved å se på historien, ser det ut som om menneskene kan gjøre dårlig og galt; men de kan ikke fortsette med det. Jeg tenker på dette fordi det viser; at menneskene ikke kan lykkes med å være dårlige og gjøre galt. Det er sammenlignbart med hvordan vi også lærer av våre feil; vi fortsetter ikke å gjøre feil heller. Disse eksemplene viser at vi mennesker utvikler vår kulturelle utvikling, og all vår utvikling selvfølgelig, på en måte som går fremover og blir bedre og bedre.
▪
Arbeiderklassene i vestlige land over årene etter 1900, baserte sin utvikling av politisk makt på hvordan de var nødvendige og uunnværlige. Det gav dem muligheten til å stille krav om lønn, arbeidsforhold, og bedre samfunnsforhold. Dette kan typisk være lureri; for å stoppe den politiske utviklingen. Når den politiske utviklingen hadde stoppet, begynte forbryterne å ødelegge den. De kan ha lurt arbeiderne til ensidig å konsentrere seg om å utvikle lønningsposene sine, inntil forbryterne hadde fjernet jobbene deres. Da hadde arbeiderklassen også forsvunnet som politisk makt i vestlige land. Politikk er ikke et abstrakt uforståelig fenomen. Politikk er om vår forståelige virkelighet.
Jeg tenker at forbryterne har ønsket å ta den politiske makten vekk fra arbeiderne, og at det, er hvorfor arbeidslivet har forandret seg på den måten det har gjort i vestlige land i dag. Grunnen til hvordan arbeidslivet har forandret seg, har vært å ta den politiske makten vekk fra arbeiderne. Arbeiderne er ikke nødvendige og uunnværlige, på den samme måten som de var tidligere i vestlige land, og kan ikke bruke det som sin makt, som de kunne tidligere. Denne problemstillingen er viktig i hele verden i dag. Forbryterne har skapt problemer som deler av hvordan de ønsker, at det hele skal være urettferdig.
Jeg tenker at forbryterne har påvirket til å forandre identiteten til folk i vestlige land; fra å være arbeidere, til å bli forbrukere. Tidligere arbeidet vi for å skape velstand; i dag forbruker vi for å skape velstand. Jeg tenker at forbryterne har noen tanker om at de tjener på både hvordan folk arbeider og forbruker. Vi alle i verden er lurt av disse forbryternes påvirkninger, og det er viktig for oss alle å finne ut om dette. Jeg tenker at disse tingene ikke er så vanskelige mer, når vi har forstått riktig om hva forbryterne har gjort. Jeg tenker at forbryterne med hensikt skaper problemer.
▪
Denne morgenen på avisruta der jeg leverer aviser og blader til abonnenter, fant jeg ut noe. Det har å gjøre med sånne påvirkninger. Da jeg var ferdig og fortsatt hadde god tid, hadde jeg for mange aviser og blader igjen. Med en gang forstod jeg hvor disse avisene og bladene skulle ha blitt levert. På min vei tilbake til dette stedet, tenkte jeg på hva dette kunne komme av. Da jeg gikk gjennom i tankene mine, hva som hadde hendt, forstod jeg hva det hadde vært.
Et sted, inne i en bakgård, leverer jeg i fire innganger; 1, 2, 3 og 4. Først, setter jeg i fra meg alle avisene og bladene jeg har med meg utenfor inngang 2, og går til inngang 1. På min vei tilbake til inngang 2 igjen, tenkte jeg at “nå må jeg levere til inngang 2”. Da jeg var tilbake utenfor inngang 2, forandret disse tankene seg til at “nå har jeg levert til inngang 2”. Jeg er sikker på at dette er hvordan dette hendte, og jeg tenker at sånne påvirkninger forårsaket dette.
Dette er et eksempel på hva jeg tenker at sånne påvirkninger kan gjøre. Disse påvirkningene kan bli brukt på mange måter. Forbryterne lurer oss alle trill rundt med disse påvirkningene.
Litt etter litt, påvirker disse forbryterne oss til å flytte rundt på alt mulig, fordi disse påvirkningene kan forandre alle våre tanker litt etter litt.
▪
Som alle disse tekstene, er denne teksten om noe jeg tenker. Dette er ikke noe jeg vet. Jeg ønsker å få folk til å begynne å finne ut mer om disse tingene, og forstå mer. Jeg tenker at forbryterne har stanset spirene til sånne idéer og forståelse, som om de dreper våre tanker.
15. desember, 2016, David H. Hegg