www.davidhegg.org

182. Den ene og den andre

Sannheten om en løgn; det, er det løgnen virkelig er. Forbryterne vet sannhetene om løgnene sine. Det er noe, som gir dem makten over løgnene. Andre har ikke den makten, fordi de ikke vet hva sannhetene om løgnene er.

Jeg tenker at et aspekt angående hvordan forbryterne tenker; er at de lurer dem, som ikke vil være med dem; på samme måte, som de gjør imot dem de ikke vil ha noe å gjøre med. Det er noen mennesker som forbryterne ønsker, at skal bli med dem, som ikke vil være med dem. Det er også noen mennesker som forbryterne ikke ønsker å ha noe å gjøre med.

Jeg tenker at forbryterne er onde mot dem, som ikke vil være med dem, på samme måte som mot dem, som de ikke ønsker å ha noe med å gjøre. Forbryterne gjør det samme mot den ene og den andre; de påvirker dem og bruker dem på den samme ondskapsfulle måten.

I forhold til teksten ovenfor, begynte jeg å tenke på hvordan utviklingen før forbryterne begynte med sin forbrytelse, var preget av hvordan folket hadde begynt å forstå om samfunnene. Det var denne sanne forståelsen om usannheten, som gav folket makt; fordi forståelse om sannheten, gav makt imot usannheten. Sannhetene fikk makt imot usannhetene. Oppmerksomhet om hva som var sant, hadde blitt noe viktig på den tiden.

Jeg tenker på at tiden omkring 1900, er den tiden da denne forbrytelsen kan ha begynt. Jeg skriver 1900, fordi jeg ønsker å bringe dette tidspunktet langt nok tilbake i fortiden. Jeg vet ikke nøyaktig når denne forbrytelsen begynte.

Når jeg har skrevet dette, tenker jeg nå også på at tiden fra 1850 til 1950 kan være et viktig tidsrom, angående hvordan denne forbrytelsen har begynt å utvikle seg.

Disse antydningene av tider er bare omtrentlige, fordi jeg ønsker å vise at jeg tenker, at dette begynte før første verdenskrig. De riktige tidspunktene angående dette, kan være forskjellige fra hva jeg tenker. Dette er bare noe jeg tenker, det er ikke noe jeg vet.

Det er mulig å si; at forbryterne har overtatt sannhetens makt, ved å skjule sannheten for alle de andre. Dette er bare ett av forskjellige aspekter angående forbrytelsen av forbryterne.

13. oktober, 2017, David H. Hegg